Nieuwsflash | 16/01/2025 | Nathan Freitas Martins Vilar

JUST.INC: alle incasso en administratieve opvolging onder één dak

U heeft het ongetwijfeld al meegemaakt: een factuur die niet wordt betaald ondanks de vele herinneringen en rappels. Het leidt tot tijdverlies, frustraties en in sommige gevallen zelfs schade aan uw cashflow. JUST.INC by TRUST Advocaten biedt, mede door een zelfontworpen software, de perfecte oplossing om u te ontzorgen van de tijd die u op dit moment aan uw debiteurenbeheer besteedt.

Krijgt u soms te maken met klanten die facturen niet of te laat betalen? Lees dan verder en ontdek wat JUST.INC voor u kan betekenen.

Wat is JUST.INC?

Nathan Freitas Martins Vilar, de drijvende kracht achter JUST.INC, heeft jarenlange ervaring als kandidaat-gerechtsdeurwaarder en is een echte incassospecialist. Hij legt uit: “Wij combineren bij JUST.INC een persoonlijke aanpak met een innovatieve softwareoplossing. Hierdoor kunt u volledig vertrouwen op een efficiënte en klantvriendelijke inning van uw openstaande facturen.”

JUST.INC by TRUST Advocaten heeft een innovatieve softwaretool ontwikkeld om het werk rondom debiteurenbeheer volledig van u over te nemen. Met deze gebruiksvriendelijke oplossing hoeft u zich niet meer bezig te houden met het opvolgen van onbetaalde facturen, het uitvoeren van vervelende telefoontjes en het uitsturen van betalingsherinneringen. JUST.INC doet het allemaal voor u, zodat u tijd bespaart en zich kunt richten op uw corebusiness. 

Volgens Nathan Freitas Martins Vilar maakt JUST.INC een wereld van verschil voor veel ondernemingen net omdat het zo eenvoudig en transparant is in gebruik: “Het enige wat u hoeft te doen is dossiers uploaden. In de software kunt u vervolgens eenvoudig opvolgen welke stappen we voor u ondernemen.”

Hoe werkt het en wat zijn de voordelen?

JUST.INC maakt de opvolging van uw debiteurenbeheer overzichtelijk en transparant: 

  • Dossiers uploaden: U kunt via de website makkelijk zelf dossiers aanmaken.
  • Volledige inzage: Elk dossier geeft een overzicht van alle acties die we voor u uitvoeren: verstuurde rappels, sms’en, mailverkeer en eventuele stappen richting gerechtsdeurwaarders.
  • Efficiënte opvolging: De software brengt de stand van zaken in kaart, zodat u geen tijd verliest aan administratieve opvolging.

De voordelen van deze software? Het houdt uw cashflow gezond en minimaliseert tijdsverlies. Bovendien helpt het u vóór een dossier naar de gerechtsdeurwaarder moet. Op die manier brengt de software alleen maar voordelen voor u en uw klanten met zich mee. Doordat ze snel en duidelijk inzicht krijgen in hun betalingsstatus en mogelijkheden tot regeling, hebben ze een veel betere klantervaring. Dit versterkt de zakelijke relatie en voorkomt onnodige escalaties.  

Wat kost het?

JUST.INC biedt een transparant en gebruiksvriendelijk prijsmodel dat perfect aansluit bij bedrijven met wisselende factuurvolumes: 

  • Bij integrale inning houdt JUST.INC schadebeding en intresten in. In dat geval ontvangt u steeds netto uw factuurbedrag en kost de dienstverlening in principe niets.
  • Indien het dossier bijvoorbeeld om redenen van insolvabiliteit dient te worden afgesloten is een kleine kost verschuldigd van € 25 (minnelijke fase) of € 75 (gerechtelijke fase) per dossier.
  • Betaalbare abonnementen: Voor bedrijven die op maandelijkse basis meerdere dossiers overmaken, zijn er abonnementen vanaf € 100. Deze abonnementskost dekt dan alle dossiergebonden kosten bij afsluit.

Als een gerechtelijke procedure wordt opgestart, is er steeds een risico op gerechtsdeurwaarderskosten. Deze dienen in principe gedragen te worden door uw klant. In geval van insolvabiliteit zullen deze echter aan u gevraagd worden. Om deze reden wordt de nadruk van JUST.INC gelegd op een grondig minnelijk invorderingstraject enerzijds en een goeie solvabiliteitscontrole voor de opstart van de gerechtelijke fase anderzijds.

Waarom JUST.INC?

Dankzij deze innovatieve oplossing hoeft u niet meer te investeren in de tijdrovende administratieve opvolging van betalingen. Het opvolgen van facturen, het sturen van herinneringen en het bellen van klanten wordt volledig uit handen genomen. Dankzij deze automatisering en transparantie bespaart u enorm veel tijd en hoeft u geen extra medewerkers in te zetten voor debiteurenbeheer. Bovendien worden laatbetalingen op deze manier veel sneller aangepakt met behulp van ingebouwde herinneringen en directe opvolging via sms, e-mail en telefoon. Het zijn vooral de klantvriendelijke en transparante aanpak die het verschil maken voor uw bedrijf.

JUST.INC blijft zich bovendien ontwikkelen om bedrijven nog beter te ondersteunen in hun debiteurenbeheer. In de toekomst wordt gewerkt aan integraties met grote boekhoudplatformen, zodat processen zoals rappels en opvolging nog efficiënter verlopen. Dit past in de visie van JUST.INC om bedrijven steeds meer te ontzorgen en het beheer van openstaande facturen eenvoudiger te maken. Door constant te evolueren en nieuwe functies toe te voegen, blijft JUST.INC inspelen op de behoeften van ondernemers en maakt het debiteurenbeheer klaar voor de toekomst.

Benieuwd wat JUST.INC voor u kan betekenen?

Neem een kijkje op de website en bekijk rechtstreeks wanneer Nathan Freitas Martins Vilar beschikbaar is. Hij komt graag bij u langs om kennis te maken, uw vragen te beantwoorden en de software aan u te introduceren.

Nathan Freitas Martins Vilar Nathan Freitas Martins Vilar

Wenst u meer informatie?

Contacteer ons